شنبه, 27 آبان 1396

منوی اصلی


معرفی

نام ونام خانوادگی : حمید محمدی               رتبه علمی :مربی

 

مدرک تحصیلی :دکترای تخصصی                تلفن : 31313040



مسئولیت ها
:

1-مدیر گروه باغبانی واحد از سال 1383 تا 1388

2- مسئول سنجش و نظارت واحد از سال 1386 تا 1388

3- معاون دانشجویی واحد از سال 1388 تا 1390

فعالیت های علمی پژوهشی

1- چاپ مقالات متعدد در مجلات معتبر داخلی و خارجی

2- شرکت در سمپوزیوم ها، سمینارها و همایش های معتبر داخلی و خارجی

3- داوی مقالات و طرح های پژوهشی در مجلات و همایش های مختلف

موفقیت ها و نشان ها:

1-پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در سال 1386

2- پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در سال 1387

3-معاون دانشجویی نمونه منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی(استان های یزد و کرمان) در سال 1390

.
معرفی کارکنان حوزه معاونت پژوهش و فناوری

1-کارشناس پژوهشی سرکار خانم فضلعلی

اتاق شماره 420
مسئول انجمن علمی ،  ادبی ، هنری دانشجویی
 ازسال 68 رسما" در واحد مشغول بکار شدم  و با سابقه 25 سال در حوزه های آموزشی   - دانشجویی - اداری ومالی  همکاری داشتم و از تاریخ دی ماه 92 در حوزه پژوهشی افتخار همکاری با این حوزه دارم .

 شرح وظایف شغلی :

اخذ مجوزهای لازم برای خرید و تجهیزات و خرج کردهای لازم از  ردیف های بودجه پژوهشی

رسیدگی به شرکت اعضا هیات علمی جهت شرکت در کنفرانس های علمی خارج ازکشور و تسویه آنها

هماهنگی  لازم جهت برگزار ی سخنرانی های علمی –پژوهشی گروه های آموزشی

 پاسخ نامه های اداری در حوزه پژوهشی

 بایگانی اسناد و مکاتبات مربوطه

طرح های پژوهشی درون و برون دانشگاهی اساتید  عقد قراردا دهای آنها و رسیدگی بر طرح ها تا  تسویه  حساب  نهایی

هماهنگی جلسات شورای پژوهشی و شرکت در جلسات و تنظیم صورتجلسات شورا ها

 از شروع به کار در این حوزه  عهده دار  انجمن های علمی ، ادبی ،هنری دانشجویی شده و وظیفه  اینجانب  جلسات با مسئولین انجمن ها – پیگیری درخواست آنها و اخذ مجوزهای لازم و تخصیص اعتبارات مالی و گزارش نهایی آنها طی فرم های مربوطه به سازمان مرکزی  است .

این واحد دارای  سه انجمن   با مجوز در رشته های : معماری – علوم سیاسی – حقوق   داراست و فعالیت های آنها از سال 92 کاملا " مشهود و پویا گردیده ، در سال 93 هم دو انجمن دیگر در رشته  – حسابداری و تربیت بدنی  انتخابات آن  برگزار وجهت اخذ مجوز های لازم با سازمان مکاتبه گردیده است که انشا ء الله  از سال 94 فعالیت خودشان را رسما" آغاز می کنند .

 ازجمله فعالیت های انجمن ها طبق بخشنامه شامل :

1-بازدیدهای علمی  با رویکرد علمی – پژوهشی  و یا شرکت در نشست ها – کنفرانس ها و نمایشگاهای تخصصی داخلی می باشد که از یک روز الی دوروزه میباشد

2- برگزاری همایش های علمی با رویکرد کاملا " پژوهشی  حاکثر یک روزه  همراه با ارائه مقاله علمی

 2-کارشناس پژوهشی (2) سرکار خانم سیده شیوا مرعشی

       اتاق : شماره 420
        تلفن : 31313043
        وظایف :امور مقالات پژوهشی-برگزاری جلسات دفاع گروه حقوق

3-کارشناس کتابخانه سرکار خانم ریاحی اتاق شماره 434

4-کارشناس اطلاعات و آمار آقای حسینی خطیب اتاق شماره 421

5-کارشناس خدمات ماشینی آقای نصیری اتاق شماره 418

6-کارشناس فناوری و اطلاعات آقای اکبرپور اتاق شماره 418

7-کارشناس آزمایشگاه و تحصیلات تکمیلی آقای مهدوی فرد اتاق شماره ......

8-کارشناس آزمایشگاه ها آقای مرعشی اتاق شماره ......

 

حوزه معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه تا دو سال قبل فقط به نام معاونت پژوهشي شناخته مي شد و از آن تاريخ به بعد حوزه فناوري نيز به نام اين حوزه افزوده شد. اين حوزه داراي طول عمري تقريبا معادل با تولد دانشگاه آزاد اسلامي  مي باشد. با اين حال با توجه به نحوه شكل گيري و توسعه دانشگاه، روند رشد اين حوزه نيز با فراز و نشيب هايي روبه رو بوده است.

اولویت های پژوهشی:

 

الف- دفتر امور پژوهشي

 

 

- بررسي و سياست‌گذاري و بازنگري در تعداد و كيفيت برگزاري گردهمايي‌ها و همايش‌ها (جلوگيري از دوباه كاري)
- اثربخشي بيشتر برگزاري همايش‌ها از طريق برگزاري آنها به شكل استاني و منطقه‌اي
- بررسي عملكرد مراكز تحقيقاتي و بازنگري در ادامه فعاليت آنها
- بررسي و سياست‌گذاري و بازنگري در چگونگي استفاده اعضا هيات علمي از دوره‌هاي فرصت مطالعاتي و گسترش اين دوره ها
- بررسي و سياست‌گذاري و بازنگري در چگونگي استفاده از فرصت مطالعاتي 6 ماهه دانشجويان دكتري
- بازنگري در چگونگي تخصيص اعتبار پژوهشي (ارائه برنامه‌هاي پژوهشي در هر سال توسط واحدها و اجراي آن پس از بررسي و تاييد توسط معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه)
- بررسي و تاييد طرح‌هاي تحقيقاتي كه در جهت برآوردن نيازهاي جامعه باشد.
- تعريف عناوين تز و رساله‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري به سوي نيازهاي جامعه
- گسترش مراكز تحقيقاتي و كيفي‌سازي مراكز تحقيقاتي موجود
- صدور مجوز مراكز تحقيقاتي جهت برطرف كردن نيازهاي كشور
- ايجاد قطب‌هاي علمي و تحقيقاتي با توجه به پتانسيل علمي واحدها و مناطق دانشگاهي
- تجديد نظر در روش انتخاب و تاييد معاونت پژوهشي واحدها (رزومه شخص معرفي شده سوابق پژوهشي، انتشارات علمي، سوابق مديريت اجرايي، آشنايي به آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي پژوهشي)
- تجديد نظر در روش تمديد حكم معاونين پژوهشي (عمدتاً عملكرد فرد مورد بررسي قرار گيرد)
- بازنگري در آيين‌نامه شوراي پژوهشي دانشگاه و اعضاي آن
- بررسي چگونگي اعطاء پژوهانه به اعضاء هيات علمي و دانشجويان دكتري
- تعيين و ابلاغ اولويت‌هاي پژوهشي به شكل سالانه به منظور جهت‌دهي به طرح‌هاي تحقيقاتي و پرهيز از انجام تحقيقات غير ضروري
- يكپارچه سازي امتيازات و اعتبارات پژوهشي و نظارت بر حسن اجراي آئين نامه هاي مربوط

 

ب- دفتر گسترش توليد علم


 

- سامان دادن به وضعيت كتابخانه ديجيتالي (بانك اطلاعات علمي)
- يك پارچه سازي سيستم كتابخانه ديجيتالي
- تجهيز كتابخانه‌ها و افزايش خريد كتب مورد نياز براي دست يابي به استانداردهاي كتابخانه اي
- ايجاد سيستم يك پارچه كتابخانه‌اي در دانشگاه
- بازنگري در سياستهاي توليد و انتشار كتاب
- بررسي و سياست‌گذاري و بازنگري در انتشار مجلات (تخصص استاني يا تخصصي منطقه‌اي)
- بررسي و سياست‌گذاري و بازنگري در تشويق چاپ مقالات علمي
- تعيين شاخص‌هاي وتو كننده پژوهشي در امتيازات و رتبه‌بندي واحدها
- بازنگري در شرح وظايف و چارت سازماني حوزه هاي پژوهشي واحدها، مناطق و سازمان مركزي
- حمايت از ثبت اختراعات در سطوح بين المللي و ايجاد تسهيلات براي بهره مندي دانشگاه از فروش
Patent
- ايجاد سيستم نظارتي براي حمايت از دستاوردها و توليدات علمي دانشگاه و جلوگيري از تخلفات علمي

 

 

د- دفتر ارتباط با صنعت، دانشگاه و جامعه

- گسترش مراكز رشد توسعه شركت‌هاي دانش بنيان (در حال حاضر 24 مركز رشد اقماري وابسته به پارك‌هاي علم و فناوري استان‌ها وجود دارد)
- راه‌اندازي پارك‌هاي علم و فناوري
- بررسي و سياست‌گذاري و بازنگري در تعداد و كيفيت برگزاري جشنواره‌ها، مسابقات علمي(برگزاري به صورت استاني يا منطقه‌اي)
- تدوين جدول زمان‌بندي جهت پذيرش و جذب متقاضيان استفاده از طرح سربازي هيات علمي
- گسترش ارتباط با صنعت و انجمن‌ها و ارگان‌هاي علمي و صنعتي
- گسترش همكاري با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، انجمن‌هاي علمي و مراكز تحقيقاتي كشور
- جذب طرح‌هاي برون دانشگاهي جهت افزايش درآمدهاي دانشگاه
- بازاريابي و فروش نتايج طرح‌هاي تحقيقاتي و دستاوردهاي پژوهشي
- توانمندسازي اساتيد از طريق اجراي برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي و دوره‌هاي آموزشي براي جذب بودجه‌هاي برون دانشگاه
- حمايت از نوآوران و صاحبان انديشه و بسط زمينه‌هاي نظريه‌پردازي

 

 

ج- اداره كل فناوري اطلاعات و ارتباطات

- يكپارچه سازي سيستم اتوماسيون دانشگاه (ارتباط سازمان مركزي و واحدها و مناطق)
- تجهيز آزمايشگاهي و كارگاه‌هاي تخصصي جهت ارتقاء كيفيت تز و رساله‌هاي كارشناسي ارشد و دكتري و ارائه خدمات به صنايع و نهادهاي كشور براي درآمدزايي از محل تحقيقات
- ايجاد بانك جامع اطلاعات ثبتي پژوهشي دانشگاه
- تدوين جدول زمان‌بندي به منظور جمع‌آوري اعلام نيازهاي تجهيزاتي و كارگاهي واحدها به منظور بررسي كيفي خريدها، با تشكيل كميته‌هاي تخصصي و بررسي امكان خريد متمركز به منظور صرفه‌جويي حداكثري و به اشتراك‌گذاري منابع موجود
- بررسي ارائه سرويس‌هاي متمركز مورد نياز واحدهاي دانشگاهي در قالب راه‌اندازي مركز داده دانشگاه (
data center)
- ايجاد خدمات و سرويس پست الكترونيك متمركز و يكپارچه دانشگاه با قابليت تخصيص آدرس به اساتيد و دانشجويان (در حال حاضر در واحدهاي دانشگاهي ارائه دهنده خدمات، اين امر با تخصيص آدرس از دامنه خود واحد به طور محدود و تنها به اعضا هيات علمي صورت مي‌پذيرد)

 

 

ه- دفتر طرح و برنامه و بودجه

- نظارت بر عملكرد بودجه تحقيقاتي واحدها و همچنين پيگيري وصول مطالبات صندوق پژوهشي سازمان مركزي
- تنظيم نظام رشد دانشگاه در سالهاي آينده با توجه به برنامه هاي اعلام شده توسط هيات امنا و رياست محترم دانشگاه
- آموزش و راه‌اندازي سامانه تحت وب به منظور پايش برنامه راهبردي
- حسابرسي بودجه پژوهشي سالانه واحدها و مراكز دانشگاهي (با برگزاري جلسات منطقه‌اي)
- ارزيابي و پايش عملكرد ساليانه برنامه پنجساله دانشگاه
- بازنگري برنامه راهبردي براي سال‌هاي آتي و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در اين زمينه براي مسئولين ذيربط
- به كارگيري سامانه تحت وب براي ارزيابي و رتبه‌بندي واحدهاي دانشگاهي
- تجزيه و تحليل عملكرد بودجه سالانه (براساس گزارشات سه ماهه ارسالي از سوي مناطق)
- برنامه‌ريزي براي تهيه، تنظيم و تلفيق گزارش پيش‌بيني بودجه سالانه كل دانشگاه (براساس گزارشات پيش‌بيني بودجه تهيه شده از سوي .واحدها و مراكز دانشگاهي كه به صورت استاني و منطقه‌اي ارائه مي‌شود)
- نظارت بر عملكرد برنامه و بودجه كل واحدهاي دانشگاهي
- پيگيري طرح متنوع‌سازي منابع درآمدي (غير از شهريه) دانشگاه

 

شوراها و کمیته های تخصصی

 

حوزه پژوهش و فناوري دانشگاه داراي 5 حوزه مديريتي و تعداد 9  شورا و كميسيون مي باشد كه برخي از اين شوراها داراي شعباتي در سطح مناطق و واحدهاي دانشگاهي هستند. اين شوراها عبارتند از شوراي پژوهشي، شوراي انتشارات و شوراي طرح و برنامه بودجه. ساير شوراها و كميسيون ها فقط در سطح سازمان مركزي دانشگاه وجود دارند و در حوزه خود، تصميمات كلان دانشگاه را تدوين مي كنند.

 

 

 


دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان

DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8

دکتر آناهیتا علیزاده

moai game platform center

تجهیزات دندانپزشکی